Dav!

Du læser lige nu i det første nummer af den nye avis på Aarhus Universitet: Omnibus. Navnet betyder »for alle«, og det er det, der er formålet med avisen: Den skal være et identitetsskabende, samlende og debatskabende medie for alle ansatte og studerende på AU.

Redaktionen, der tæller to journalister, har redaktionel frihed, og vi er en selvstændig enhed, som organisatorisk hører under AU Kommunikation, men i alle redaktionelle forhold refererer vi til en redaktionskomité, hvis opgave det er at sikre avisens uafhængighed af særinteresser hos nogen gruppe på universitetet.

Seks gange om året

Omnibus udkommer seks gange om året, og du kan finde den i standere rundt om på universitetet. Men Omnibus er også en webavis, som du finder på adressen omnibus.au.dk. Det redaktionelle indhold vil i begyndelsen være stort set identisk, men på omnibus.au.dk får du mulighed for at skrive kommentarer til artiklerne, og du får også mulighed for at kommentere på andres kommentarer.

Ordet er frit

Desuden vil du på omnibus.au.dk finde debatten ”Ordet er frit”, der, som navnet indikerer, er en fri debat, hvor alle kan tage emner op, som de har lyst til at debattere med andre. Redaktionen har ingen anden relation til debatten end at sikre, at debattørerne holder takt og tone, men vi holder selvfølgelig øje med, om der dukker emner op, som vi kan tage op til journalistisk behandling i Omnibus.

Brug os!

Og nu vi er ved den svære kunst at vide, hvad der optager en meget differentieret målgruppe – og få skabt nogle gode relationer her, der og alle vegne: Brug os! Ring, skriv – eller kig forbi til en kop kaffe på redaktionen.

Vi har brug for jer for at have fingeren på pulsen.

Find os også på facebook.com/omnibus.au.dk