Jeppe styrer sin pizzacykel mod drømmestillingen i Uddannelses- og Forskningsministeriet

Med en kandidat i Uddannelsesvidenskab fra AU i baglommen stiler Jeppe Guldager mod en stilling i Uddannelses- og Forskningsministeriet. Men karriereveje kan have mange sving - og lige nu cykler han rundt på sin pizzacykel, den første af sin slags i Aarhus.

Jeppe Guldager (med solbrillerne ved pizzaovnen) var i dag at finde ved Tvillingeauditoriet, hvor han serverede lun pizza i forbindelse med et arrangement, der skulle skabe opmærksomhed om, at Aarhus BSS Career har åbnet nyt kontor i bygning 1324 (lige ved siden at Tvillingeauditoriet).

Hvad gør man, når man gerne vil gøre opmærksom på, at råd og dåd om karriere også kan handle om at lytte til den tvivl, du måske tumler med som studerende - og som kan give sig udslag i spørgsmål som: Har jeg valgt det rigtige studie? Går jeg i den rigtige retning? Hvor kan jeg dreje af, hvis jeg vil skifte spor?

Hvad man gør?! Man byder da på pizza!

Kirsten Abildgaard, Jeppe Straarup og Helena Hansen, der alle læser jura, var ret begejstrede for at blive budt på lune stykker pizza i dag i Universitetsparken.

Sådan nogenlunde lød den markedsføringstrategi, som Aarhus BSS Career havde lagt for at gøre opmærksom på, at karrierecentret nu også har fået adresse i Universitetsparken.

Aarhus BSS Career har hidtil kun haft adresse på campus på Fuglesangs Allé.

Hvorfor også en filial i parken?

"Vi ved, at mange studende ikke aner, at vi findes, og at de kan trække på os i mange forskellige sammenhænge. Og det gælder specielt de studerende fra Aarhus BSS, der har deres daglige gang i Universitetsparken. Derfor har vi ønsket at være mere synlige," fortæller karrierevejleder Malene Søgaard fra Aarhus BSS Career.

Filialen ligger lige ved siden af Tvillingeauditorierne i bygning 1324, og har foreløbigt åbent på tirsdage og torsdage.

Karrierevejleder Malene Søgaard fra Aarhus BSS Career får en snak med et par studerende i forbindelse med åbningen af Aarhus BSS Careers nye kontor i Universitetsparken.

Jeppe Guldager, som står bag den første pizzacykel i Aarhus, blev i slutningen af sidste år kandidat i Uddannelsesvidenskab fra AU. Han var hyret til åbningsarrangementet, fordi han bager forrygende pizzaer i sin mobile ovn.

Men han er faktisk også et godt eksempel på, at der kan være mange sving på karrierevejen, inden man lander der, hvor man forestillede sig, da man begyndte på studiet.

Hvis du ikke nåede at smage et stykke lun pizza i dag i Universitetsparken, kan du finde Jeppe Guldager og hans pizzacykel til afterparty i morgen i forbindelse med Iværksætterfestival 2019 på DOKK1.

Som studerende var Jeppe Guldager tilknyttet Studentervæksthus Aarhus - og det lå ham blandt andet derfor lige for at blive selvstændig på deltid, mens han forsøger at lande en stilling, hvor han kan bruge sin uddannelse. Og hvis det står til Jeppe Guldager må den stilling gerne findes i Uddannelses- og Forskningsministeriet.