Studerende løber for livet i Universitetsparken. Skal du med?

Onkologisk Selskab for Medicinstuderende Aarhus inviterer søndag eftermiddag til”Knæk Cancer Løbet 2019".

Onkologisk Selskab for Medicinstuderende Aarhus er en non-profit organisation. Overskuddet fra Knæk Cancer Løbet 2019 går derfor ubeskåret til Kræftens Bekæmpelse. Foto: OSM.

Onkologisk Selskab for Medicinstuderende (OSM) inviterer søndag 6. oktober til ”Knæk Cancer Løbet 2019”. Her kan du vælge mellem at løbe fem kilometer eller gå to kilometer.

Løbet foregår i Universitetsparken, hvor der også vil være livemusik og stand-up. Borgmester Jacob Bundsgaard (S) er inviteret til at holde velkomsttale, inden selve løbet bliver skudt i gang.

Samlede 65.000 krone ind sidste år

600 deltog i løbet sidste år, og arrangementet kastede 65.000 kroner af sig, der gik ubeskåret til Kræftens Bekæmpelse.

OSM har til formål at øge medicinstuderendes interesse for og viden om specialet onkologi, ligesom de vil øge befolkningens viden om kræft og kræftforebyggelse.