| Sissel Marie Pedersen, læser biologi på 7. semester Jeg havde et fag, hvor jeg skulle skrive et review, og efterfølgende var der en vejleder, som var så sød at bruge tre kvarter på at give mig feedback, selvom det ikke var hans arbejde. Vores underviser havde ikke på forhånd fortalt os noget om, hvad et review er, hvordan man læser et, eller hvordan man griber det an, når man skal forsøge at skrive et. Så det var først, da jeg selv gik til min vejleder, at jeg fandt ud af det, og det var også kun, fordi jeg gik til ham, at jeg i det hele taget fik feedback på opgaven. Når jeg gik til min vejleder i stedet for til min underviser, var det fordi, underviseren ikke inviterede til det. Hun er ikke den, der udstråler: I kan komme til mig! Og det er også en grund til, at ingen stiller spørgsmål til det, de ikke forstår, for det bliver der ikke inviteret til under forelæsningerne. Jeg vil gætte på, at det var halvdelen af holdet, der sad og ikke havde forstået opgaven uden at sige det. Men for mit eget vedkommende er der også en anden grund, som handler om de krav, jeg stiller til mig selv. Jeg føler, at jeg skal være ih og åh så klog, og jeg føler også, at det er et krav fra omgivelserne, så jeg har ikke lyst til at blotte mig ved at vise, at der er noget, jeg ikke forstår. |