Junior Consult kan fejre 25-års jubilæum

Junior Consult blev grundlagt for 25 år siden af en gruppe studerende fra den daværende Handelshøjskolen i Aarhus, der i dag er en del af Aarhus Universitet. En af grundlæggerne er Karl Kristian Hansen, der i dag er direktør i konsulentvirksomheden Hansen Toft. Dengang havde han ikke lige set for sig, at Junior Consult ville bestå 25 år efter.

”Vi var drevet af en pionerånd og tumlede af sted med opgaverne uden helt at vide, hvordan de skulle gribes an eller faktureres. For mig var motivet helt klart, at jeg ville være konsulent efter studierne. Og det her var en mulighed for at prøve det af og få erfaring.”

Siden har han fulgt Junior Consult gennem årene og har også hjulpet med gode råd undervejs.

”Det er da stort, at Junior Consult stadig eksisterer, og for studerende er det en fantastisk mulighed for at prøve sig selv af inden for en relativt ufarlig ramme og et efterhånden gennemprøvet koncept.”

Efter adskillige år i konsulentbranchen er han også overbevist om, at studiejobbet hos Junior Consult kan være et springbræt til en konsulentkarriere.

”Det er jo ikke bare et spørgsmål om at skaffe sig et studiejob. Det handler om at finde et job, der er relevant i forhold til det, man gerne vil lave efter studierne. Når vi ansætter, kigger vi efter, om ansøgerne har lavet noget lidt ud over det sædvanlige. Og det synes jeg da, de unge hos Junior Consult har. Det viser, at her er en studerende med noget krudt i.”