Du kan blive coronatestet i Universitetsparken hele næste uge

Region Midtjyllands testenhed vil være at finde ved Søauditorierne i hele efteråresferien. Faktisk er det muligt at blive testet allerede fra i morgen lørdag 10. oktober, oplyser Conor O'Connor Leerhøy, der er teknisk chef ved fakultetet Health.

Da Fie Christensen, Signe Steffensen og Albert Illum, det alle læser medicinalkemi på AU, fik taget en coronatest i slutningen af september, var der lange køer for at komme til. Men det forventes ikke at være tilfældet i den kommende uge. Foto: Marie Groth Andersen

"Vi har fået at vide, at testenheden fra Region Midtjylland vil være i Universitetsparken fra i morgen lørdag og hele næste uge med mindre smitten blusser op igen. Regionen har i så fald forbeholdt sig retten til om nødvendigt at flytte den til andre steder," fortæller siger Conor O'Connor Leerhøy.

Han fortsætter:

"Så selvom vi forventer, at enheden vil være her hele ugen, kan det da være en god idé lige at tjekke rm.dk, inden man tager afsted mod universitetet."

Conor O'Connor Leerhøy forventer i øvrigt ikke, at de, der gerne vil testes i efterårsferien, kommer til at opleve lange køer.

"Jeg vil tro, det stod 150 i kø om lørdagen og 200 om søndagen i sidste weekend, hvor det også var muligt at blive testet i Universitetsparken. Men begge dage var køen væk efter 45 minutter, og efter det oplevede vi stort set ikke ventetider."

FAKTA

Hvem: Alle uden symptomer på COVID-19.

Hvor: Søauditorierne i Universitetsparken.

Hvornår: Fra lørdag 10.10 til søndag 18.10. Alle dage fra 9.00-16.00.

Hvordan: Du møder bare op ved testenheden.

OBS! Husk mundbind og sundhedskort.