Guide: 7 events på AU, du ikke vil gå glip af

Det er let at fare vild i AU’s mylder af fredagsbarer, foredrag, fester og andre fristelser. Som noget nyt vil Omnibus hver måned fælde en helt igennem subjektiv smagsdom over udbuddet og håndplukke de stærkeste arrangementer.

Blinded by the light? Det kan være svært at finde vej i universitetets vrimmel af events. Vi har lavet en guide til oktober måneds (måske) bedste begivenheder. Foto: www.martingravgaard.dk

Nørderi

Tip os

Arrangerer du eller kender du til et fedt event på AU, som du synes vi skal omtale?

Skriv til: omnibus@au.dk

Hvem trækker egentlig i trådene? Kom til foredrag om Danmarks magtelite i Stakladen. Foto: Studenterhus Aarhus

24. oktober: Foredrag – Danmarks magtelite

Sociologen Christoph Houman Ellersgaard guider dig rundt i sin og Anton Grau Larsens grundige kortlægning over den danske magtelites forgrenede netværk og bringer dig tættere på en forståelse af, hvem der egentlig styrer.

• Tid og sted: kl. 16.15-17.45, Stakladen.
  • Pris: Entrédonation, altså er det valgfrit, om man vil give 50 øre eller 50 kroner, alt efter hvad lommeforet tillader.

28. oktober: Lingoslam med ViGør

Poetry Slam gone lingvistic! Går du med et sprogligt emne, du godt kunne tænke dig at fortælle om – eller vil du gerne høre andre gøre det? Så tag til Lingoslam! Eventen er inspireret af Poetry Slam, men med sproglige emner. Alle kan melde sig som deltagere, både studerende og ansatte, og der er præmier til alle deltagere.

• Tid og sted: kl. 13.00-15.00, Jens Chr. Skous Vej 2, Aarhus
  • Arrangør: Den lingvistiske studenterforening ViGør
  • Facebookevent

Har du stadig Harry og Hogwarts på hjernen?

Foto: Kasernebaren

28. okt

ober: Harry Potter-seminar

Nok er der gået 10 år, siden den sidste bog udkom, men Harry holder stadig hundrede! Nyd nostalgien på den nørdede måde med fem timers foredrag og debat om Potter-universet.

• Tid og sted: kl. 10.00-15.00, Store sal, Kasernen
  • Arrangør: Kasernebaren og Center for Børnelitteratur

28. oktober: Harry Potter-bar og -quiz

Fredag den 28. oktober slår Kasernebaren dørene op for Kasernebarens Harry Potter-bar! Nyd kolde øl og stærke eliksirer, mens du tester din viden i verdens (måske) sværeste Harry Potter Quiz.

• Tid og sted: kl. 15.00-00.00, Kasernecaféen
  • Arrangør: Kasernebaren
  • Facebookevent

Løb tømmermændene væk i en god sags tjeneste

Foto: Jesper Rais Foto: Jesper Rais

29. oktober: Knæk Cancer Løbet 2016

Gik du lidt for hårdt til den i fredagsbaren? Så løb eller gå de moralske tømmermænd væk på bare 5 km i en god sags tjeneste, når dette års Knæk Cancer Løb bliver sat i gang fra Universitetsparken.

• Tid og sted: 11.30, starten går 12.00, Universitetsparken
  • Pris: 60 kr., går ubeskåret til den landsdækkende Knæk Cancer-kampagne.
  • Arrangør: Onkologisk Selskab for Medicinstuderende
  • Facebookevent

Fri øl, forlommer og festivitas

Foto: Studenterhus Aarhus

29. oktober Halloween-fest i Studenterhuset

Gys og gru er temaet til efterårets store fest i Studenterhuset. Der er fri øl fra kl. 21.00 til 22.00 og en forlomme i entrékøen, hvis du køber billet i forsalget.

• Tid og sted: kl. 21.00-02.00, Stakladen
  • Pris: 30/40 kroner (medlem/ikke medlem).

Det faste inventar

Hver anden uge skylles svære spørgsmål ned med Studenterbarens gode øl, når der er pubquiz i Studenterbaren. Foto: Studenterhus Aarhus

24. oktober: Pub Quiz – Danmarks måske sværeste

Hver anden mandag byder Studenterbaren op til quiz om alt lige fra filmcitater og firsermusik til Shakespeare og Saturns måner. Det er gratis, og der er altid øl på højkant til det vindende hold.

Der må maks. være 8 personer på et hold, og registrering er ikke nødvendig.

• Tid og sted: kl. 20.00, Studenterbaren
  • Frekvens: Hver anden mandag