Institut for Statskundskab skal finde ny institutleder: Professor Peter Munk Christiansen træder tilbage

Professor Peter Munk Christiansen, der har været en del af institutledelsen på Statskundskab siden 2008, træder tilbage for at fokusere på sin forskning. Professor Christoffer Green-Pedersen bliver konstitueret i stillingen, indtil en ny er fundet.

Institutleder på Institut for Statskundskab, Peter Munk Christiansen. Foto: Maria Randima/AU Foto

Institutleder på Institut for Statskundskab, Peter Munk Christiansen, ønsker at fokusere på sin forskning og undervisning og stopper derfor som institutleder 1. februar.

Det skriver Aarhus BSS i en nyhed.

”Jeg fylder 68 om fire måneder, og så har jeg to år til at få den afslutning på karrieren, som jeg ønsker”, siger Peter Munk Christiansen om baggrunden for sin beslutning.

Han har været institutleder siden 2015 og har været en del af institutledelsen siden 2008. Nu skal han tilbage til sin forskning og igen dykke ned i den politiske beslutningsproces og interesseorganisationers indflydelse, som interesserer ham mest.

I nyheden fortæller dekan på Aarhus BSS Thomas Pallesen, at instituttet under Peter Munk Christiansens tid har hentet meget store eksterne bevillinger og rekrutteret ”nogle af de dygtigste forskere fra hele verden”.

”Det har været en fornøjelse at se instituttet få den anerkendelse, som det fortjener, ikke kun i Danmark, men også internationalt, og det har Peter en væsentlig aktie i”, udtaler Thomas Pallesen.

Per 1. februar er er det professor Christoffer Green-Pedersen, der træder til som konstitueret institutleder.

Korrekturlæst af Charlotte Boel