Omnibus prik

Institutleder tiltræder nyoprettet prodekanstilling ved Technical Sciences

Michelle H. Williams tiltræder 1. juni som ny prodekan for talentudvikling og internationalisering ved fakultetet Technical Sciences. Der er tale om en nyoprettet stilling i dekanatet, som Michelle H. Williams nu påtager sig efter 13 år som institutleder ved Institut for Fødevarer.

Michelle H. Williams startede 1. juni i den nyoprettede stilling som prodekan for talentudvikling og internationalisering. Foto: Jens Hartmann Schmidt / AU Foto

Efter 13 år som institutleder ved Institut for Fødevarer på AU bliver Michelle H. Williams nu prodekan for talentudvikling og internationalisering ved Technical Sciences.

Stillingen som prodekan for talentudvikling og internationalisering er nyoprettet.

Michelle H. Williams bliver dermed den første prodekan på fakultetet, hvis fokus specifikt er internationalisering. Et emne, som den nye prodekan tillægger stor vægt:

”Jeg glæder mig til, sammen med institutterne, at arbejde videre med, hvordan vi fuldt ud omfavner internationaliseringen og placerer Technical Sciences i en global kontekst. Kun på den måde kan vi blive ved med at løfte kvaliteten af vores forskning og tiltrække og fastholde nogle af de bedste hjerner fra hele verden,” siger den nye prodekan i en pressemeddelelse.

Michelle H. Williams har selv en international baggrund. Hun er uddannet hortonom (videnskabelig uddannelse inden for havebrug, red.) fra Lincoln University New Zealand og har en ph.d.-grad fra University of Sydney i Australien.

Ifølge stillingsopslaget er Michelle H. Williams’ nye primære opgaver ”at optimere forskeruddannelsens kvalitet, at styrke [ledelsens] rekrutteringsindsats af forskere ved fakultetet, herunder sikre diversiteten og det internationale aspekt i vores rekrutteringsindsats”.

Michelle H. Williams forsætter som institutleder ved Institut for Fødevarer indtil udgangen af juli. Lektor Hanne Lakkenborg Kristensen fungerer derefter som konstitueret institutleder, indtil der er fundet en institutleder.

Korrekturlæst af Charlotte Boel