Nu det jul igen … med en ny studenterpræst

AU har fået en ny studenterpræst. I år vil hun stå for at fejre juleaften i Studenterhuset.

Privat bor Loa Mortensen sammen med sin kæreste Mark. Hun bruger blandt andet sin fritid på løb, cykling og gode gyserfilm. Foto: Jesper Rais

Loa Mortensen har inden sin ansættelse i studentermenigheden været ansat som gade- og ungdomspræst i Aalborg. Hun har et ønske om at være lettilgængelig for de studerende på AU.

Vil tilbyde et tillidsfuldt rum

»Jeg vil gerne møde de studerende i øjenhøjde og tilbyde et tillidsfuldt rum, hvor de kan komme med lige præcis dét, de har på hjerte i fuld fortrolighed. Der er ikke noget, der er for stort eller for småt,« fortæller Loa Mortensen.

Holder jul på AU

Når studenterpræsterne igen i år inviterer til jul for alle, der har lyst, vil Loa Mortensen deltage. Hun glæder sig til at fejre jul i Studenterhuset.

»Jeg har hørt, at det plejer at være super hyggeligt og festligt. Det er en fin og lidt unik mulighed for mange for at opleve en traditionel dansk jul på tæt hold og ikke mindst at skabe nye venskaber. Vi vil bede de studerende, der har en særlig lokal juletradition, eller som spiller et instrument, om at dele ud af det, hvis de har lyst. Så vi kan opleve lidt krydderi på den traditionelle juleaften.«

Vil du være med?

Det koster 100 kr. at deltage, og tilmeldingen skal helst ske inden 18. december, hvor der også holdes hyggeaften. Her skal der laves julegodter og pynt.

Juleaften er oprettet som event på Facebook.

Der kan du også tilmelde dig. Tilmeldingen skal helst ske inden 18. december.

Alle deltagere får en gave, og derudover må man gerne medbringe sine egne.

Programmet for juleaften vil være:

Kl. 15: Vi mødes i Studenterhus Aarhus–Caféen, Nordre Ringgade 3, 8000 Aarhus C til æbleskiver og gløgg

Kl. 16: De, der har lyst, går sammen med Loa til julegudstjeneste i Møllevangskirken

Kl. 17: Vi forbereder aftenen med borddækning, anretning af mad osv.

Kl. 18: Mad og hygge

Kl. 20: Sang, dans, gaver og hygge

Kl. 24: Slut på aftenen

Forberedelserne begynder 18. december

Den 18. december holder studentermenigheden en forberedelsesaften kl. 19-21 for de tilmeldte, hvor der laves julegodt og julepynt. Derudover er der mulighed for at lære hinanden lidt at kende inden juleaften.