Omnibus prik

Ny leder ved Institut for Geoscience er et velkendt ansigt

Professor Marit-Solveig Seidenkrantz tiltræder 1. juni stillingen som institutleder for Geoscience på Natural Sciences. Den nye institutleder har forsket og undervist på Institut for Geoscience siden 2000, og de mange års erfaring skal nu gives videre.

Marit-Solveig Seidenkrantz er den nye leder for Institut for Geoscience. Foto: Marjun Danielsen, AU Foto.

Institut for Geoscience på fakultetet Natural Sciences får ny leder. Professor i maringeologi og mikropalæontologi Marit-Solveig Seidenkrantz startede i stillingen 1. juni. Marit-Solveig Seidenkrantz er ikke noget nyt ansigt på instituttet, da hun har været en del af Geoscience siden 2000.

Den nye institutleder overtager ledelsen efter professor Jan Piotrowski, som forsætter med at forske og undervise på universitetet.

Marit-Solveig Seidenkrantz blev ansat ved Geologisk Institut i Aarhus som lektor i 2000, senere som professor i 2013.

Inden hun kom til Aarhus, har Marit-Solveig Seidenkrantz arbejdet ved universiteter i Canada og Frankrig.

Forskningen rundt omkring i verden har givet Marit-Solveig Seidenkrantz unik erfaring, som hun glæder sig til at dele ud af:

”Jeg har megen erfaring, som nu skal komme instituttet til gode. Jeg håber, at jeg kan inspirere andre til at finde veje, som kan styrke forskningen og undervisningen”, siger Marit-Solveig Seidenkrantz i en nyhed fra Natural Sciences.

Korrekturlæst af Charlotte Boel