Søg legat fra Det Letterstedtske Selskab

Foto: Lise Balsby

Det Letterstedtske Selskab har til formål at støtte fælleskabet i de nordiske lande indenvfor videnskab og kunst.

Selskabets danske afdeling uddeler midler én gang om året og støtter som hovedregel med 5.000 kroner til studie- eller konferencerejse i Norden.

Ansøgning med budget skal senest 15. februar sendes til kontorchef Steen A. Cold, Skodsborgparken 14, 2.th., 2942 Skodsborg.

Selskabets hovedafdeling i Sverige har ansøgningsfrist både 15. februar og 15. september og støtter som udgangspunkt med op til 25.000 kroner til afholdelse af nordiske konferencer, videnskabelige arbejder med sammenlignende studier af nordiske forhold, trykning af videnskabelige arbejder med nordisk relevant indhold, gæstebesøg af forsker fra et nordisk land og indkøb af nordisk litteratur til nordiske institutioner.

Ansøgning skal sendes til

Letterstedtska