Få overblik over fredagsbarerne på AU med ny app skabt af studerende

'Bar’Fredag' er navnet på den nye app, der skal give studerende et bedre overblik over alle fredagsbarerne på AU. Appen er kommet til verden, efter fire studerende fra computerteknologistudiet som hobbyprojekt ønskede at give de studerende en samlet tjeneste for de mange fredagsbarer på AU.

Foto: Jakob Leineweber

Nu skal det være lettere for studerende på AU at udforske og få et overblik over de mange af universitetets fredagsbarer, der ligger rundt omkring i campusområdet.

Det er i hvert fald det, de fire computerteknologistuderende Andreas, Jacob, Sebastian og Christian håber på bliver tilfældet med deres nye app Bar’Fredag, der i august blev tilgængelig i App Store og Google Play.

De fire studerende forklarer i en pressemeddelelse, at der hidtil ikke har eksisteret en tjeneste, som har kunnet give de studerende et reelt overblik over de næsten 40 forskellige fredagsbarer på Aarhus Universitet. Derfor tog de sagen i egen hånd og begyndte at udvikle på appen tilbage i vinteren 2022.

Hensigten med appen er, at den skal forbinde fredagsbarerne med de studerende ved blandt andet at give dem et overblik over barernes placeringer, temaer, tilbud og åbningstider. Som en yderligere funktion i appen kan brugeren oprette grupper og tilføje andre brugere med det formål at planlægge den famøse ’barcrawl’.

Siden appens frigivelse i august har mere end 1.000 studerende downloadet appen, og de fire studerende arbejder løbende på at udbrede samarbejdet med de mange fredagsbarer.

Korrekturlæst af Charlotte Boel