Vicedirektør for AU IT får 6 år mere på posten

Peter Bruun Nielsen er genudpeget som vicedirektør for AU IT for yderligere 6 år.

Peter Bruun Nielsen, vicedirektør for AU IT. Foto: Jens Hartmann Schmidt, Aarhus Universitet

Peter Bruun Nielsen fortsætter som vicedirektør for AU IT i de næste 6 år. En post, han har beklædt siden 2015, hvor han kom til Aarhus Universitet fra en stilling som it-driftschef i Region Midtjylland.

I en pressemeddelelse fra Aarhus Universitet udtaler universitetsdirektør Kristian Thorn:

”Peter Bruun Nielsen har overbevisende demonstreret, at han er den rette til at stå i spidsen for Aarhus Universitets it-udvikling og -drift. Da han tiltrådte i 2015, stak it-opgaven i mange retninger, men Peter og den samlede it-organisation har dygtigt gennemført indsatser, som betyder, at vi står på et solidt it-grundlag i dag”.

AU IT har de seneste år fokuseret på digitalisering af både administrative processer og den it-service, som forskere og studerende møder i deres dagligdag.

"Alle berøres af digital transformation: administrative medarbejdere, studerende og det videnskabelige personale. Målet er at frigive tid til kerneydelserne – forskning og uddannelse – og dermed øge kvaliteten”, siger Peter Bruun Nielsen i pressemeddelelsen fra AU.

Peter Bruun Nielsen er uddannet i statskundskab med tysk som sidefag fra Aarhus Universitet.

Korrekturlæst af Charlotte Boel