Fra Vestegnen til Universitetsparken: Tessa optræder til Kapsejladsen

Den danske rapper Tessa er dette års kunstner til Kapsejladsen 3. maj. Hun optræder på en tømmerflåde i universitetssøen inden finaleheatet begynder.

Foto: Universal/Jeppe Klausen

Der er lagt op til hårdtslående hiphop i Universitetsparken på fredag, når den årlige Kapsejlads løber af stablen. Arrangørerne har nemlig booket rapperen Tessa til at optræde.

Hun indtager scenen på tømmerflåden i universitetssøen 16.35, en halv time inden finaleholdene skal bunde øl for at finde ud af, hvilken bane de starter fra i finaleheatet 17.15.

”Det er med stor glæde, at vi endelig kan løfte sløret for årets kunstner på tømmerflåden til Kapsejladsen i år. Så vi håber I er klar til at være Ben til en Nasty Sommer, når Tessa kommer til Århus direkte fra Blæstegnen,” skriver arrangørerne af Kapsejladsen på arrangementets Facebookside.

Tessa har siden sin debut i 2019 været et populært navn på hitlisterne og flere af hendes singler er gået platin.

”Hun er glamour og glimmer, Vestegn og Nordfyn, hudløs og hardcore, benhård og blød, sårbar og strid,” skrev Politiken om hende i 2023.

Tessa bliver introduceret af podcastværterne Esben Bjerre og Peter Falktoft, der er konferencier til årets Kapsejlads. Det er tredje gang, makkerparret tager opgaven på sig – de var også konferencier i 2013 og 2014. Esben Bjerre ser Kapsejladsen som noget helt specielt i Aarhus.

LÆS OGSÅ: ESBEN BJERRE: ”ÅRENE GÅR, MEN KAPSEJLADSEN BESTÅR”

”Det bliver en form for lukket boble om de studerende. Selvom festforeningerne dyster mod hinanden, bliver også det en markør om, at ’vi holder sammen’. Så på en eller anden måde er man sammen om det her arrangement, og man gør, hvad man kan, for at det skal blive vildt og sjovt,” sagde han til Omnibus tidligere på måneden.

Kapsejladsen er hvert år besøgt af op mod 30.000 fortrinsvis studerende og omtales som Nordeuropas største studenterarrangement. Sidste år blev arrangementet kåret til Byens Bedste Kulturoplevelse, da Århus Stiftstidende uddelte priser ved Byens Bedste 2023.