Omnibus prik

2 ledige studiejob: Omnibus søger studenterreporter og studentermedhjælper

Vi søger i øjeblikket en ny studenterreporter, der har lyst til at skrive nyheder og artikler til Omnibus' skarpe læsere. Og en studentermedhjælper, der har lyst til at hjælpe os med at give artiklerne liv på sociale medier og i vores nyhedsbreve. Og måske også på lyd?

Du kan læse mere om de to stillinger her:

Studenterreporter til Omnibus

Ud over at skrive godt er det absolut en fordel, hvis du interesser dig for journalistik og nyheder – og er typen, der undrer dig og stiller spørgsmål, når der er noget, du ikke forstår. Du følger med i det samfund, du er en del af – herunder hvad der sker på universitetet, og hvad der rører sig blandt dine medstuderende. Da de studerende er en stor del af Omnibus’ målgruppe, værdsætter vi meget de input, vi får fra studerende – herunder fra vores studenterreportere.

Vi lægger vægt på, at du:

• har erfaring med journalistik eller anden indholdsproduktion på skrift
  • har lyst til at være en aktiv del af en nyhedsredaktion
  • har kendskab til Omnibus – og avisens formål

Læs hele stillingsopslaget her

Studentermedhjælper til Omnibus

Dine primære opgaver bliver at opdatere og drifte vores profiler på sociale medier (Instagram, Facebook, LinkedIn og X) i samspil med den øvrige redaktion – herunder at designe opslag og stories på Instagram i Canva. Med til opgaven hører at rapportere til resten af redaktionen om opslagenes performance på sociale medier. Derudover hjælper du med opsætningen af vores nyhedsbreve til studerende og medarbejdere, som vi sender ud to gange om måneden. Vi benytter programmet Campaign Monitor til udsending af nyhedsbreve. Du kan også blive involveret i at sætte lyd på vores artikler.

Vi lægger vægt på, at du:

• har erfaring med at arbejde strategisk med sociale medier i særdeleshed Instagram, fx fra lignende arbejde eller i kraft af dit studie.
  • har flair for grafisk arbejde og har blik for æstetik, og fx har kendskab til Canva
  • kan komponere skarpe og letlæste opslag og stories med gennemslagskraft
  • har lyst til at blive en aktiv del af universitetetsavisen Omnibus

Læs hele stillingsopslaget her

Fælles for begge stillinger er, at du skal være studerende på en videregående uddannelse for at kunne søge. Ansøgningsfristen er 20. juni, og vi forventer at holde samtaler først i uge 26. Jobstart er 6. august.

Stillingerne skal søges via AU's portal for jobsøgning, som du finder via link i stillingsopslagene.