20 får fra Nymindegab slår sig ned i Universitetsparken

Sammen med universitetshistoriker Palle Lykke har vi stået på hovedet i arkiverne efter fotografier fra de forgangne årtier i anledningen af AU’s 90 års fødselsdag. Det er der kommet ti før og nu-billeder ud af.

AU 90 år

Fødselsdagsserien ’AU 90 år’ bliver bragt hen over efteråret, og omfatter også en række korte interviews med medarbejdere, der svarer på tre spørgsmål om deres forhold til universitetet. Du finder de artikler, der allerede er bragt, i venstre spalte på forsiden under overskriften:

Serie: AU 90 år

I 1934 anskaffede stadsgartneren i Aarhus 20 får fra Nymindegab, som skulle græsse i Universitetsparken. Inspirationen kom fra nogle engelske universiteter, hvor bestande af får fungerede som ’græsslåmaskiner’.

Se før og nu-billede:

20 får fra Nymindegab slår sig ned i Universitetsparken