AU elsker Monte Carlo

Det voldte arrangørerne massive problemer at finde konferenciers til årets Kapsejlads. Til sidst måtte de bide al skam i sig og gentage sidste års succes: Igen i år vil Monte Carlos jyske røster gjalde igennem Universitetsparken. Til gengæld lover arrangørerne, at årets Kapsejlads vil skille sig ud fra de forrige på mange andre måder.

Esben Bjerre (tv) og Peter Falktoft fra Monte Carlo på P3 kommenterer igen i år årets Kapsejlads. Foto: Jesper Rais

”Vi har haft store problemer med at finde årets konferenciers, for Monte Carlo gjorde det sindssygt godt sidste år. De er som skabt til det job. Vi var omkring mange andre muligheder, men vi kom hele tiden frem til, at den eneste grund til at vælge andre, var for ikke at vælge Monte Carlo igen,” fortæller Kasper Linde, der sammen med Andreas Bugge Tinggaard arrangerer årets kapsejlads.

Men er det ikke lidt for nemt at gentage sidste års succes?

”Jo, og vi er da også trætte af, at være dem, der valgte Monte Carlo igen. Vi har haft mange diskussioner om det, men de førte alle til, at Monte Carlo er de mest optimale til opgaven. Vi kan ikke forestille os nogen bedre. Alternativt skulle vi have valgt de næstbedste, og det ville vi ikke. Men vi var da bange for, at folk ville give os hug for det,” siger Andreas Bugge Tinggaard.

Hylende morsomme - på en intelligent måde

Indtil videre er der dog ikke uddelt klaps til arrangørerne for at have hyret de to populære radioværter Esben Bjerre og Peter Falktoft fra programmet Monte Carlo på P3. Tværtimod har de fået en del positiv respons fra deres medstuderende. Og de kan da også godt argumentere for, hvorfor det igen bliver værterne fra Monte Carlo, der skal kommentere slagets gang i Universitetsparken den 9. maj.

”De er exceptionelt snappy, og de er hyldende morsomme på en super intelligent måde. De er hurtigt opfattende og er gode til at underholde, når der ikke lige er action på søen.”

Nye tiltag

Til gengæld lover arrangørerne fornyelse på andre fronter.

”Årets Kapsejlads vil skille sig ud fra den forrige på mange andre måder. Ikke kun på valget af bands til efterfesten, vi har også nogle nye tiltag i ærmet, som vi dog ikke kan løfte sløret for endnu.”

Kan I ikke smide os et lille kødben at gnave på frem til 9. maj?

”Vi kan sige, at selve setup’et omkring sejladsen er præcis som det plejer at være, så de nye tiltag drejer sig om omgivelserne og publikumsforholdene. De forrige arrangører har sørget for, at Kapsejladsen er blevet voksen, og at der er styr på alt det praktiske som sikkerhed og strømforhold. Det betyder, at vi kan tillade os at fokusere på publikumsoplevelsen,” fortæller Kasper Linde og Andreas Bugge Tinggaard.

I løbet af marts forventer arrangørerne at offentliggøre, hvilke bands der spiller til efterfesten.

Hold dig opdateret om Kapsejladsen på:

• Instagram: @fukapsejlads og #kapsejladsen
  • Snapchat: @kapsejladsen