Campus-guide Emdrup: BarBund, semesterstartsfest og Den Gyldne Giraf

Hvilke begivenheder må du ikke gå glip af, og hvor er det bedste sted at læse? Studerende og tidligere forkvinde for BarBund giver de bedste tips til campus i Købehavn.

Campus Emdrup huser 12 forskellige uddannelser, som primært er kandidatuddannelser. Foto: Jesper Rais/AU Foto
Emilie Krog-Meyer har læst bachelor i uddannelsesvidenskab i, som er den eneste bacheloruddannelse på Campus Emdrup. Foto: Privat

Emilie Krog-Meyer er tidligere forkvinde i BarBund, bachelor i uddannelsesvidenskab og starter på sin kandidat efter sommerferien.

Her finder du billig kaffe eller frokost:

”Cafeteriet er et oplagt valg for hurtig frokost og kaffe. Ellers ligger Netto lige rundt om hjørnet! ”

Her finder du billige øl:

”I BarBund! Der er kolde øl til 12 kroner, drinks til en tyver og andre lækre ting hver fredag. Om vi er fem eller 60 i baren er der altid god stemning! Hvis det ikke er fredag og baren har lukket, kan man snildt smutte i Netto og købe billige øl.”

Hvor følger jeg med i, hvad der sker på campus?:

”Der hænger mange opslagstavler rundt omkring på campus, hvor der bliver hængt plakater op. Derudover kan man altid følge med på diverse facebooksider. For eksempel er det en god idé at følge med i barens facebookside, da de laver events, fester og så videre. DPU Debat har også en facebookside, der er god at følge med i.”

Det bedste sted til at læse og skrive:

”Biblioteket er et rigtigt godt sted, da der altid er ro. Man kan sidde helt for sig selv eller i større rum. Ellers kan man altid finde et bord i Aulaen, der giver anledning til mere snak med medstuderende. Yderligere tilbyder bygning D nogle, rum man kan sidde 5-10 studerende i, hvis man skal arbejde sammen.”

SE OGSÅ: Studiestartssite 2020

Disse arrangementer må du ikke gå glip af:

”Baren holder semesterstartsfest og selvfølgelig afslutningsfest hvert semester, og det er altid et kæmpe hit! Derudover holder baren noget, der hedder ‘Den Gyldne Giraf’ hvor alle årgange, både bachelorer og kandidater, dyster mod hinanden for at finde ’den bedste årgang’. OG så er der selvfølgelig den gode, gamle beer-pong-turnering, der altid hitter! Hvis man gerne vil opleve noget andet end baren, så er der også rigtigt mange gode oplæg og debatter til DPU Debat. Her mødes man og drikker noget kaffe, vin og øl i hyggeligt selskab, hvor man lytter til oplægsholdere eller forskere, som fortæller om forskellige emner. Udover BarBund og DPU Debat, afholder DPU også mange forskellige foredrag, oplæg og andet. Det kan handle om alt fra uddannelse, til socialt udsatte unge og madpakker i klasseværelset. Der er rig mulighed for at udfolde både sine sociale kompetencer og tilegne sig mere viden.”

Dit studieliv bliver ikke komplet uden:

”Mit studieliv bliver ikke komplet uden mine medstuderende. Det sammehold jeg har skabt med mine medstuderende har været uundværligt! Sammenholdet har gjort min studietid lettere og jeg har fået venner for livet.”

Et sidste godt råd:

”Benyt dig af de sociale tilbud, universitetet udbyder. Læring, fordybelse og uddannelse er vigtig, men det er lige så vigtigt at være en del af et sundt socialt fællesskab. Det er vigtigt at kunne ’trække’ på folk omkring sig, hvis tiden på universitetet bliver svær. Ved at deltage i de forskellige arrangementer på DPU vil man også automatisk møde andre studerende fra de forskellige kandidater og bacheloren, hvilket jeg har holdt meget af.”