Fra 1. februar udkommer Omnibus kun på nettet

Universitetsledelsen har besluttet, at Omnibus skal digitaliseres i 2016. Derfor sidder du nu med det næstsidste nummer af Omnibus i hånden. Den sidste papiravis udkommer 1. februar.

Grafik: Astrid Reitzel

Om Omnibus

Omnibus er AU’s officielle avis med studerende og medarbejdere som målgruppe og er udkommet som trykt medie seks gange om året siden 2013. Redaktionen har journalistisk frihed, og dens arbejde følges af en redaktionskomité, som består af medarbejdere og studerende ved AU.

Redaktionskomiteen for Omnibus har som led i en evaluering af mediet bedt forskellige interessenter – blandt andre universitetsledelsen, Studenterrådet og de akademiske råd – om at vurdere, hvorvidt Omnibus har indfriet ønskerne til et journalistisk uafhængigt medie på AU.

Læs kommissoriet for avisen

Omnibus fortsætter som AU’s uafhængige medie og vil også fremover levere dybdegående journalistik, aktuelle nyheder og reportager, som har relevans for studerende og ansatte på AU.

Frem for at udkomme på tryk seks gange om året vil Omnibus løbende bringe nyheder på omnibus.au.dk – og på Facebook og Twitter.

Det har hele tiden været en del af Omnibus' opdrag, at avisen på et tidspunkt skulle overgå til udelukkende at være et digitalt medie. Tidspunktet for digitaliseringen er efterfølgende fastsat af universitetsledelsen.

Redaktionen forbereder i samarbejde med redaktionskomitéen den forestående digitalisering og arbejder i den forbindelse på at sikre størst mulig bevågenhed omkring omnibus.au.dk blandt målgruppen.

Redaktionen tager meget gerne imod forslag og idéer fra både studerende og medarbejdere i forbindelse med digitaliseringen.