Nu behøver du ikke længere at smøre madpakken – kantinerne på AU er igen åbne

Corona-restriktioner og sommerferie har betydet, at langt de fleste af Aarhus Universitets kantiner har været lukkede siden det tidlige forår. Men nu er der igen kaffe på kanden og blus under gryderne – kantinerne er åbne.

Anders Bojesen, Henriette Jørgensen, Jonas Birkelund og Julie Langkjær er tutorer på politik og økonomi. De er alle glade for, at det igen er muligt at få kaffe til de lange dage, og frokost når man orker madpakken. Foto: Asger Søndergaard Nielsen

Har du savnet croissanterne fra deli’en i Nobelparken eller måske Matematisk Kantines kaffe og romkugler? Så er der godt nyt. Alle kantinerne på Aarhus Universitet er nu igen åbne, efter at have været lukkede det mest af foråret og sommeren.

Et af de steder, hvor man igen kan få fyldt maven, er på Bartholins Allé i Aarhus BSS-kantinen.

I solskinnet ude foran kantinen sidder fire tutorer fra Politik og Økonomi og venter på deres studerende. De er alle fire glade for, at kantinerne nu er åbne igen.

”Det er virkelig fedt, hvis man nu ikke lige orker sin leverpostejmad,” siger Henriette Jørgensen.

”Ja, og det er superfedt, at man kan få noget kaffe og kage til de lange dage igen,” siger Anders Bojesen.

De fire tutorer har godt nok ikke købt andet end noget at drikke i kantinen i dag, men de er alligevel glade for, at man kan købe frokost igen, især i forbindelse med studiestarten.

LÆS OGSÅ: Cheftutor: De nye studerende fortjener den bedste start

”Kantinen er virkelig vigtig i rusugen, for der er mange af vores russere, der ikke lige får husket madpakken,” siger Julie Langkjær.

Mange valgmuligheder

I foråret måtte kantinerne ligesom universitetet lukke ned på grund af corona-restriktionerne, men i takt med genåbningen af universitetet er der nu fuld gang i de mange køkkener igen.

Mangler du inspiration til, hvor du kan gå hen og få din frokost, eller er du helt ny på universitet og mangler et overblik over kantinerne, kan du finde en oversigt over samtlige kantiner på Aarhus Universitet her: