Ny dekan ved Faculty of Natural Sciences

Professor i kemi Birgit Schiøtt tiltræder 1. maj som dekan ved Faculty of Natural Sciences. De seneste otte år har hun været institutleder ved Institut for Kemi, og så er hun internationalt anerkendt forsker inden for medicinalkemi og biofysik.

Professor Birgit Schiøtt er ny dekan for Faculty of Natural Sciences og tiltræder 1. maj. Hun har de seneste 8 år været institutleder ved Institut for Kemi. Foto: Lars Kruse, AU Foto

Professor i kemi, Birgit Schiøtt, er ny dekan for Faculty of Natural Sciences. Det fremgår af en nyhed fra AU.

Hun kan, uden at tage munden for fuld, sige om sig selv, at hun kender Aarhus Universitet indefra – i særdeleshed Institut for Kemi, som hun de seneste 8 år har været institutleder for.

Birgit Schiøtt er kandidat i kemi fra Aarhus Universitet og tog sin ph.d.-grad ved AU i 1993. Institut for Kemi har været centrum for hendes forskerkarriere inden for medicinalkemi og biofysik, i 2001 blev hun lektor, i 2009 professor MSO, viceinstitutleder i 2010 og professor i 2014, hvor hun også blev institutleder.

Birgit Schiøtt er desuden medlem af Danmarks Frie Forskningsfonds bestyrelse, en post hun forlader efter at være udpeget som dekan.

Birgit Sciøtt tiltræder 1. maj, hvor hun afløser Erik Østergaard, der har været konstitueret dekan, siden Kristian Pedersen stoppede som dekan i november sidste år.