Nyt vandhul til tørstige studerende

Fredag sbar AU’s studerende får endnu et sted at fejre weekendens komme. Den 6. september åbner Studenterlauget den nye fredagsbar Klub.ling i Nobelparken.

Forberedelserne til den nye bar var stadig i fuld gang, da Omnibus kiggede forbi, men Studenterlauget lover, at baren nok skal blive klar til åbningen den 6. september. Foto: Anders Trærup

De lokker med velbrygget kaffe, kolde fadøl og signaturdrinken Nobel Fugl baseret på en hemmelig opskrift. Alle kan sippe den mystiske drink i sig, for selvom studenterorganisationen på BSS, Studenterlauget, står bag AU’s nyeste fredagsbar, så er baren åben for alle studerende på AU.

Baren ligger midt i Nobelparken i Aarhus, nærmere bestemt bygning 1482, lokale 149.

»Placeringen midt i Nobelparken er ret symbolsk, for vi er ikke kun et sted, man kan gå hen for at feste. Lokalet er altid tilgængeligt, og selve baren er åben hver fredag fra kl. 14-21, så man kan  også bruge baren i dagtimerne og i hverdagen. Det er et sted, hvor man kan nyde den sociale del af livet som studerende,« fortæller Stefanie Kerstin Krüger Petersen, der er communication manager
i Studenterlauget og har været med til at skabe konceptet bag den nye bar.

Barens driftschef Jasper Falk Outzen supplerer:

»Tidligt på dagen er musikken tilpasset, så man kan sidde og snakke sammen eller spille spil. Og så skruer vi op for både rytme og styrke i løbet af aftenen og sætter gang i dansegulvet, hvis stemningen byder det.«

Større, vildere, sjovere

Den 6. september slår baren dørene op første gang, og som noget særligt fortsætter festen denne aften med efterfest hos Klub.lings storebror Klubben på Fuglesangs Allé, hvor også fredagsbaren ØF er repræsenteret.

»Første fredag i hver måned holder vi desuden Nobel Nights, hvor vi udvider åbningstiden til kl. 02 og hyrer DJ og ekstra lys til dansegulvet. Det hele bliver større, vildere og sjovere, når der er Nobel Nights,« lover Jasper Falk Outzen.

Studenterlauget drives som en nonprofitorganisation. Dørmænd, bartendere og DJ’s er lønnede, men
derudover skal baren ikke generere overskud. Derfor lover folkene bag baren studentervenlige priser.

Se også Facebook.com/Klub.ling