På SDU træner de løs på campus

Syddansk Universitet åbnede i september sidste år et nyt fitnesscenter på campus i Odense. Her fem måneder senere har det 900 kvadratmeter store center ca. 1.000 studentermedlemmer, mens 150 ansatte har meldt sig ind.

Hemmeligheden bag den gode start er samarbejdet mellem de studerende og universitetsledelsen, mener Patrick Rune Shanahan Henry, der er bestyrelsesformand for SDU Fitness og jurastuderende på SDU.

»Fitnesscenteret er en af mange succeshistorier, der bunder i en konstant og positiv dialog mellem universitetsledelsen og de studerende. Universitetet hjælper med at facilitere projekterne og stiller lokaler til rådighed, så vi kan skabe nye tilbud til de studerende.«

»Idéen til centeret kom faktisk oprindeligt fra vores universitetsdirektør Jacob Schmidt, som så muligheder i det. Senere blev vi studerende så koblet på projektet,« fortsætter han.

Både studerende og ansatte benytter det nye motionscenter, og i peakperioder er der så mange i centeret, at tanken om at åbne endnu et center på campus ikke virker helt fjern, fortæller Patrick Rune Shanahan Henry.