5 skæve til Allan

Foto: Lars Kruse

1. Sidst, jeg var oppe i det røde felt, var fordi: (lang tænkepause …) Jeg er en relativt rolig mand, men dårlig nyhedsdækning kan godt få mig op i det røde felt. Nå ja, og da Liverpool tabte til Manchester City i december. Det var dæleme ufortjent!

2. Jeg går altid i skjorte og med seler, fordi: Det er rart at gå i skjorte, det er lidt som en uniform, og når jeg kommer hjem, så smider jeg skjorten og hopper i en T-shirt og et par joggingbukser, og så har jeg fri. Selerne er nok på vej til at blive udfaset, men de havde lidt samme funktion. Det er praktisk at have en garderobe, hvor det hele passer sammen, når man ikke har så mange penge som studerende.

3. Jeg læser erhvervsøkonomi/europastudier, fordi: Jeg begyndte på filosofi, men droppede ud, da det gik op for mig, at filosofi mere var en fritidsinteresse for mig end en faglig interesse. Jeg ville hellere arbejde med ledelse og mennesker. Efter et sabbatår, hvor jeg arbejdede på en fabrik i Vejle, begyndte jeg derfor på erhvervsøkonomi, og suppleringsfaget blev europastudier, da jeg altid har interesseret mig for europæisk politik.

4. De færreste ved, at jeg: Har set samtlige afsnit af ”Sex and the City”. Og nej, det er ikke skoene eller tøjet, der trækker. Jeg kan generelt godt lide de ting, som HBO (produktionsselskabet bag serien, red.) laver. Serien er godt skrevet med en god dialog, og karaktererne udvikler sig gennem serien. Og så synes jeg, det er sjovt, at de mandlige karakterer i serien er stereotyper, for normalt plejer det at være kvinderne, der bliver stereotypt fremstillet i serier.

5. Min yndlings-app er: DR’s radio-app. Jeg er trofast P1-lytter.