Highlights fra AU's 90 års fødselsdag i Aula'en

Highlights fra den mere højtidelige del af fejringen af AU's 90 års jubilæum. Også på fredag er der fest, hvor alle medarbejdere og studerende er inviteret.

Rektor Brian Bech Nielsen tog imod gæsterne til højtidligheden i Aula'en i fredags.

Bestyrelsesformand Connie Hedegaard byder flankeret af en fornøjet rektor Brian Bech Nielsen velkommen til årets æresalumne diplomaten med meget mere, Ulrik Federspiel.

LÆS OGSÅ: AU fylder ikke 90 hvert år

Borgmester i Aarhus, Jacob Bundsgaard (S), beundrer rektors kæde. Rektor på talerstolen i Aula'en.

Kandidatstuderende Maria Møller holdt i år tale på de studerende vegne, og også uddannelses- og forskningsminister Tommy Ahlers (V) betrådte talerstolen.

Lektor Tove Hedegaard Jørgensen (tv.) sammen med prorektor Berit Eika. Hedegaard modtog i år AU's Jubilæumsfonds Pædagogiske Hæderspris. Professor Lotte Bøgh Andersen, der her ses sammen med rektor, var årets modtager af Aarhus Universitets Forskningformidlingspris

Legatmodtagerne fra venstre kandidatstuderende Cathrine Frederiksen Madsen, kandidatstuderende Karl-Emil Bilstrup, Eeva-Liisa Røssell Johansen og Jens Erik Viuff Ludvigsen.

Som det sig hør og bør var markeringen af 90 års jubilæet i Aula'en holdt i den højtidelige tone. Rektor med årets æresalumne Ulrik Federspiel. Gang i den under de fortsatte festligheder i Musikhuset fredag aften med koncert med blandt andre Indra, Nina Forsberg, Kira Skov, Jesper Binzer, Jimmy Jørgensen og Steen Jørgensen – under ledelse af kapelmestrene Per Chr. Frost og Peter Vuust. Konferencier (iført tiger) Martin Brygmann.

De nyudnævnte æresdoktorer ved Aarhus Universitet: Professor Cheryl Mattingly, doktor Andrew G. Clark, professor Kenneth J. Meier og professor Jeff Michael Sands.

Mød æresdoktorerne 2018 (au.dk)