Brokker du dig mest - eller bruger du også din stemme?

Hvis du bruger din stemme til universitetsvalget, giver du de studerende, der skal repræsentere dig, et stærkt mandat i ryggen. Og det tager dig kun fem minutter at blive skarp på valget – og afgive din stemme.

Så er universitetsvalget i gang. Du kan stemme frem til torsdag den 24. november. Grafik: Astrid Reitzel

Universitetsvalget på Aarhus Universitet er i gang. I år er det studerende og ph.d.-studerende, der skal til den digitale stemmeurne. Som studerende skal du vælge, hvem der skal repræsentere dig i AU’s bestyrelse, i studienævnet på din uddannelse og i det akademiske råd på dit fakultet. Og som ph.d.-studerende skal du vælge en repræsentant til dit ph.d.-udvalg.

LÆS OGSÅ: Studerende til studerende: Stem for filan!

Det er jo hele tre X !?!

Som studerende skal du altså sætte hele tre kryds. Lyder det af meget, og føler du dig ikke helt klædt på til at sætte dem? Fortvivl ej. Det tager ikke mere end et par minutter at blive skarp på valget.

Et godt sted at starte er Omnibus' online valgtest. Tag testen, og se med det samme, hvilken af spidskandidaterne du er mest – og mindst enig med.

TAG TESTEN: Find den spidskandidat, du er mest og mindst enig med

På Omnibus’ valgside har vi samlet masser af information om valget, nyheder og debatstof. Her kan du også læse mere om bestyrelsen, studienævn, akademiske råd og ph.d.-udvalg. Og du kan se præsentationer af de tre studenterorganisationer, der stiller med kandidater til både AU’s bestyrelse, studienævn og akademiske råd.

LÆS OGSÅ: Voxpop: Stemmer du til univalget?

Når du er klar til at afgive din stemme, er det her, det sker: Aarhus Universitets officielle valgside. Du kan stemme fra mandag den 21. november kl. 9.00 til torsdag den 24. november kl. 16.00.