IUP har fået syv nye afdelingsledere

Konstitueret institutleder Claus Holm har indgået aftale med syv nye afdelingsledere på Institut for Uddannelse og Pædagogik (IUP). De nye afdelingsledere er Henrik Vase Frandsen (frem til 31. januar 2015 – herefter Hans Siggaard Jensen), Anne Maj Nielsen, Pia Bramming, Karen Valentin, Lena Lindenskov, Janne Hedegaard Hansen og Merete Wiberg.

Drøftelserne begyndte allerede inden, konstitueret dekan Johnny Laursen tiltrådte i juni 2014. Dengang fremsatte institutleder og institutforum på IUP et ønske om større fleksibilitet i afdelingsledernes opgaver og beføjelser, så lokale behov på instituttet bedre kunne tilgodeses.

De syv afdelingsledere er ansat med tilbagevirkende kraft pr. 1. november. Der er stadig ikke sat endeligt navn på de syv afdelinger.

Derudover foregår der endnu drøftelser i forbindelse med en aftale for uddannelseskoordinatorerne på IUP, som forventes afsluttet inden 1. februar 2015.

Kilde: medarbejdere.au.dk, Institut for Uddannelse og Pædagogik (DPU), Nyt fra ledelsen