ST Kommunikation er halveret

De organisationsændringer af administrationen på Science and Technology, der blev varslet før sommerferien, er nu faldet endeligt på plads, oplyser administrationschef Niels Damgaard Hansen. Hårdest er det gået ud over ST Kommunikation, der er reduceret med seks medarbejdere, så afdelingen nu tæller fem ansatte. Tre er blevet afskediget, herunder kommunikationschefen, mens tre er blevet omplaceret på AU.

»Afdelingen er nu reduceret til 4,2 årsværk. Det er voldsomt, og det er klart, at der er ydelser, som institutterne ikke længere kan få hos ST Kommunikation. Det drejer sig blandt andet om kommunikationspartnerordningen, som vi ikke kan videreføre,« siger Niels Damgaard Hansen.

I HR er en medarbejder blevet afskediget og har fået en fratrædelsesordning, mens to medarbejdere fra Forskning og Talent er blevet omplaceret.

Organisationsændringerne sker i kølvandet på arbejdet med den nye organisering af AU, som rektor Brian Bech Nielsen præsenterede i oktober sidste år. Og som fakulteterne har arbejdet med at få til at falde på plads lokalt siden foråret.

På ST har en arbejdsgruppe bestående af dekanen, administrationschefen og tre institutledere haft til opgave at se på organiseringen af administrationen på fakultetet. Ændringerne er vedtaget af fakultetsledelsen, sekretariatslederne og funktionscheferne på baggrund af gruppens anbefalinger.