Univalg 2023: Four more years – eller ny person på posten?

Det er igen tid til, at du som medarbejder ved Aarhus Universitet skal vælge, hvem der skal repræsentere dig i bestyrelsen i de kommende fire år. De tre siddende medarbejderrepræsentanter i bestyrelsen genopstiller alle – og udfordres alle af andre kandidater.

UNIVALG 2023

Universitetsvalget finder sted 13. til 16. november 2023. Valget foregår digitalt.

Både studerende og medarbejdere skal stemme ved årets valg.

VIP-medarbejdere skal vælge repræsentanter til:

• Studienævn
  • Ph.d.-udvalg

TAP-medarbejdere skal vælge repræsentanter til:

• Bestyrelsen
  • Akademisk Råd (observatørpost)

Ph.d.-studerende skal vælge repræsentanter til:

• Ph.d.-udvalg

Studerende skal vælge repræsentanter til:

• Studienævn

Læs mere om årets universitetsvalg på au.dk/valg

November er lig med universitetsvalg på Aarhus Universitet, og foruden at stemme repræsentanter ind i akademiske råd, studienævn og ph.d.-udvalg skal du som medarbejder i år også vælge, hvem der skal repræsentere dig i universitetets øverste myndighed, bestyrelsen, i de kommende fire år.

De tre siddende medarbejderrepræsentanter i Aarhus Universitets bestyrelse genopstiller alle. Men de udfordres alle af andre kandidater.

Den siddende TAP-repræsentant Uffe Pilegård Larsen udfordres af de to AC-TAP’er Merethe Kruse og Else Magård.

Hvad angår VIP-repræsentanterne, der traditionelt gennem listeforbund fordeler sig med en repræsentant fra de 'tørre' områder (Aarhus BSS og Arts) og en repræsentant fra de 'våde' områder (Nat, Tech og Health), bliver også de i år mødt af en stribe modkandidater.

Siddende repræsentant for de tørre områder, Anne Skorkjær Binderkrantz fra BSS-VIP-listen, udfordres af Artslisten, som består af 6 sideordnede kandidater.

Siddende repræsentant for de våde områder, Peter Balling fra Nat/Tech-listen, har også modkandidater fordelt på flere lister.

Universitetsvalget finder sted fra mandag 13. november kl. 9.00 til torsdag 16. november kl. 16.00.

Mandag sparker Omnibus gang i valgugen med et valgmøde, hvor du kan møde kandidaterne, der stiller op til bestyrelsen.

KOM TIL VALGMØDE: MØD KANDIDATERNE, DER STILLER OP TIL BESTYRELSEN

OVERSIGT OVER KANDIDATER: DE STILLER OP TIL BESTYRELSEN

TAP-KANDIDATER

Tap-klubbens liste (rangordnet)