Fik du ikke en plads på Aarhus Universitet? Se her, hvilke studier der fortsat har ledige pladser

Der er stadig ledige pladser på en række af Aarhus Universitets uddannelser. Her får du overblikket over, hvor det stadig er muligt at søge ind. Ansøgningsfristen er 3. august.

Ansøgningsfristen til uddannelserne med ledige pladser er 3. august. Foto: Roar Lava Paaske/AU Kommunikation (Arkiv)

Dette bør du ifølge AU overveje, inden du søger:

Om du opfylder adgangskravene.

Om uddannelsen opfylder dine krav og ønsker.

Om det er AU, du ønsker at læse på – eller om der kunne være andre alternativer.

Bemærk, det ikke er muligt at søge om genoptagelse på uddannelser med ledige pladser (du kan ikke søge, hvis du tidligere har været optaget på uddannelsen).

Kilde: bachelor.au.dk

Mens over 7.000 studerende natten til fredag fik besked om, at de er blevet tilbudt en studieplads på Aarhus Universitet, betyder det også, at der er nogle, som ikke har fået opfyldt deres ønsker.

Men der er stadig ledige pladser på en række af universitetets uddannelser, som det derfor stadig er muligt at søge ind på. I alt har AU fredag 28. juli tilbudt 7.383 ansøgere en plads på universitetet. Men de ledige pladser betyder, at det endelige optag kan komme til at se anderledes ud.

7.383 NYE STUDERENDE ER BLEVET TILBUDT EN PLADS PÅ AU: SPROGFAGENE HAR DET FORTSAT HÅRDT, MENS FLERE VIL TAGE EN ENGELSKSPROGET UDDANNELSE

Ansøgningsfristen til uddannelserne med ledige pladser er 3. august. Ansøgere får svar i midten af august. Pladserne fordeles efter faldende eksamensgennemsnit, hvilket altså betyder, at ansøgere med det højeste eksamensgennemsnit bliver optaget først.

Bemærk adgangskravene i overblikket nedenfor. Du kan søge en plads på dette link.

Overblik over uddannelser på AU, der har ledige pladser:

Bacheloruddannelser med ledige pladser og karakterkrav 6,0:

• Arabisk- og islamstudier
  • Brasilianske studier
  • Fransk sprog og litteratur
  • Idéhistorie
  • Indien- og Sydasienstudier
  • Kinastudier
  • Klassisk filologi
  • Lingvistik
  • Musikvidenskab (optagelsesprøven til musikvidenskab er fastsat til 8. og 9. august 2023)
  • Nordisk sprog og litteratur