Studerende på AU er tilfredse med deres studie, har tendens til spidse albuer – og så oplever flere og flere stress i deres studiehverdag

Hvordan trives du som studerende anno 2014 på Aarhus Universitet? 13.647 ud af 34.510 fuldtidsstuderende på AU har deltaget i Studiemiljøundersøgelse2014, hvilket gør undersøgelsen til den største nogensinde blandt studerende på AU.

Foto: Lars Kruse

Universitetsstuderende skal ifølge loven høres om deres oplevelse af undervisningsmiljøet hvert tredje år. Studerende på AU har i den forbindelse haft mulighed for at svare på et spørgeskema i 2007 og 2011. Og de fik igen mulighed for at tilkendegive, hvordan de trives på deres studie, ved at udfylde et elektronisk spørgeskema, som de modtog på mail i foråret.

De studerende er blandt meget andet blevet spurgt til deres trivsel, kontakt til medstuderende og undervisere, undervisningens organisering og det sociale liv på studiet. Undersøgelsen er som de øvrige gange gennemført af Center for Undervisning og Læring på Aarhus Universitet.

Studiemiljøundersøgelse 2014 (Studerende.au.dk)

ORDFORKLARING

Fakulteter:

• Arts (AR)
  • Business and Social Sciences (BSS)
  • Health (HE)
  • Science and Technology (ST)