1. december: "Jeg kan næsten ikke vente med at se Tivoli med alle julelysene"

Taylor Azizeh kommer fra USA og er international studerende ved Arctic Research Center ved Institut for Bioscience.

Omnibus’ julekalender:
Juletraditioner fra den store verden

Hver dag frem til juleaften kan du i Omnibus’ julekalender møde en af de mange medarbejdere og studerende på AU, som har en international baggrund.

Alle 24 fortæller, hvordan de skal fejre jul i år, og deler den bedste og værste juletradition fra deres hjemland. De fortæller også, hvad der irriterer dem mest ved den danske jul.

Hvordan skal du fejre jul i år?

Jeg skal fejre jul i København med nogle andre internationale studerende, der heller ikke skal hjem til jul. Jeg kan næsten ikke vente med at se Tivoli med alle julelysene.

Hvad er den bedste/værste juletradition fra dit hjemland?

Min yndlings-juletradition var, at jeg som barn åbnede én gave tidligt juleaften og så filmen ’The Christmas Story’, før jeg skulle sove. Den værste tradition i USA er at shoppe julegaver på Black Friday og stå klar klokken 4.30 for at komme i kø til gode tilbud.

Hvad er det mest irriterende ved dansk jul?

Det mest irriterende ved dansk jul er, at Tuborgs juleøl faktisk ikke smager særligt godt, men jeg føler, at jeg er nødt til at drikke den for at fejre julen.

Jeg kan godt lide, at danskere starter med at fejre jul 1. november, for i USA bliver vi nødt til at vente til efter Thanksgiving i slutningen af november.

- Merry Christmas!

Omnibus’ julekalender:
Juletraditioner fra den store verden

Hver dag frem til juleaften kan du i Omnibus’ julekalender møde én af de mange medarbejdere og studerende på AU, som har en international baggrund.