TEMA: AU's 90 års fødselsdag

AU fyldte 90 år i efteråret 2018. Omnibus fejrede det med en række korte interviews med AU-ansatte om deres forhold til universitetet, og et kig i arkivet på en håndfuld før/efter-billeder af fødselaren.

Klik på linkene neden for og se billederne af AU før og efter - og få historien bag de gamle arkivfotos.

AU før og efter: Sådan lidt i stil med Mussolinis universitet, tak

AU før og efter: 20 får fra Nymindegab slår sig ned i universitetsparken

AU før og efter: Indvielsen af Aarhus Universitet

12 ansatte med mere end et årti på AU bag sig fortæller om deres forhold til universitet, og om deres fremtidsønsker for fødselaren.

Anders Bøgh: Der er jo ingen andre, der forsker i dansk historie - det må vi selv tage os af

Ann Wenzel: Det er de unges glæde, der gør, at jeg aldrig bliver en bitter gammel dame

Benny Andersen: "Mere handlefrihed og mindre bureaukrati"

Birgit Svenningsen: Jeg får stadig gåsehud, hver gang jeg går ind i Aulaen

Claus Pedersen: Når de bygger det nye campus, skal det være i samme stil som det gamle, for det er så unikt

Grete Flarup: "Vi har medarbejdere fra det meste af verden, og det gør det spændende at arbejde her"

Jens Askov Jensen: "Så meget fagidiot, at jeg har svært ved at se mig selv andre steder end på AU"

Jørgen Elklit: Jeg vil gerne gøre verden til et bedre sted - eller i hvert fald ikke værre

Susanne Bødker: "AU er lidt som Hotel California. Når først man er her, er det svært at slippe væk"

Susie Petersson:  Jeg er sikker på, at vi også om 100 år er et af de bedste universiteter i verden

Søren Staunsager: "Det kunne være rart at slutte i parken, hvor det hele startede"

Tine Sommer: Min kæphest er den akademiske stolthed

AU 90 år: Highlights fra fredagens festligheder i Aulaen

Highlights fra den mere højtidelige del af fejringen af AU's 90 års jubilæum. Også på fredag er der fest, hvor alle medarbejdere og studerende er inviteret.

AU fylder ikke 90 år hvert år

Honoratiores fyldte i dag Aula'en for med manér at fejre AU's 90 års jubilæum. Også næste fredag fejres universitetet ved en fælles fest for alle studerende og medarbejdere i Universitetsparken.